همایش دانش‌افزایی مدرسان مهارت جرأت‌مندی

همایش «دانش‌افزایی مدرسان مهارت جرأت‌مندی» در روز یکشنبه، مورخه 5 تیر 1401 در مکان کانون انصار (سالن خواجه نصیر) از ساعت 16:30 لغایت 19:45 برگزار شد.

این همایش با حضور فارغ‌التحصیلان کلاس‌های مهارت جرأت‌مندی که کتاب «ترس،زشت و زیبا» و دوره تربیت مدرس کتاب ترس را گذرانده بودند، آغاز شد. شرکت‌کنندگان بصورت حضوری (12 مرد و 38 بانو) و مجازی (در دو بستر اینستاگرام و آپارات) این همایش را دنبال کردند.

همایش فارغ التحصیلان مهارت جراتمندی

دکتر علیرضا موذن

در بخش اول، دکتر علیرضا مؤذن، مؤلف کتاب «ترس، زشت و زیبا» بحث را آغاز نمودند. ایشان در این قسمت با اشاره به اینکه در دوران‌ ما، مباحث دینی از دو مسیر «سبک زندگی» و «الهیّات عملی» در حال ارائه برای مردم است، با تبیین ریشه‌های بحث ارائه مباحث دینی از منظر کتاب ترس، شیوه این کتاب را مصداقی از ارائه با مدل «سبک زندگی» بیان کردند. وی با اشاره به کتاب «مهندسی من» خاطر نشان کردند که با تلفیق برخی قسمتهای این کتاب با قسمتهایی از کتاب ترس، می‌توان آن را در یک ترم درسی با نام «خودسازی، خودآگاهی و تمرین‌های آن» ارائه داد.

همچنین از ماکت جدید کتاب «ترس، زشت و زیبا» رونمایی شد و به اضافات جدید این ویرایش، اشاره اجمالی گردید. سپس با نمایش سکانس‌هایی از فیلم «دوازده مرد خشمگین»، تحلیل آن با مشارکت شرکت‌کنندگان، انجام شد. لازم به ذکر است که به هر یک از مدعوین در ابتدای ورود، برگه‌ای شامل سؤالاتی دربارۀ مفاد کتاب ترس و نحوه تدریس آن به شرکت‌کنندگان داده شد که مبنای برخی سؤال و جواب‌های جناب آقای دکتر مؤذن به هنگام سخنرانی بود.

سپس جناب اقای ناصر خوشنویس، مجری همایش، با قرار دادن لینک نظرخواهی بصائر از دانشجویانش، مسیر پاسخگویی به سؤالات آن را بصورت آنلاین برای شرکت‌کنندگان، تشریح کرد.

 در بخش بعدی، مهندس سیدعلی تقوی‌نژاد، مدیر قسمت آموزش مؤسسه آموزشی بصائر، با معرفی بخش جدید «همیار معلّم» به اهداف و لوازم توسعه این قسمت، اشاره داشتند.

در بخش انتهایی همایش نیز دکتر وحید مهران، مؤلف کتاب «راهنمایی روش تدریس کتاب ترس، زشت و زیبا»، در مورد روش و متد تدریس این کتاب صحبت کردند. وی با اشاره به اینکه سبک ورود به معرفی و تدریس کتاب ترس، از چه مسیرهایی می‌تواند باشد، به قرار گرفتن مفاد علمی و لوازم تدریس کتاب «ترس، زشت زیبا» در مودل بصائر اعم از فیلم و صورت روش تدریس، فیلم و صوت نمونه‌های تدریس، پاورپوینت دروس، محتوای تکمیلی مهارت جرأت‌مندی، محتویات همایش دانش‌افزایی، تالار گفتگو جهت پرسش و پاسخ اشاره نمودند. ایشان تأکید داشتند که کلیه مربیان کتاب ترس، برای تدریسی موفق نیازمند مراجعه و استفاده از مودل بصائر هستند.

این همایش بعد از پایان سخنان دکتر وحید مهران، با خواندن دعای فرج توسط ایشان در ساعت 19:45 به اتمام رسید.