سومین همایش تقدیر از فارغ التحصیلان

گزارشی از جشن فارغ التحصیلی و سمینار آموزشی اخلاق معلمی ویژه فارغ التحصیلان دوره مرزبانی اعتقادی

روز پنجشنبه، مورخ 27 آبان ماه، همایش تجلیل از فارغ التحصیلان موسسه بصائر با حضور جمعی از فارغ التحصیلان دوره‌های 15، 16، 19 و 20 دوره مرزبانی اعتقادی، در حسینیه کاشانی فرید واقع در خیابان ظفر برگزار شد. 

در نظام قدیم بصائر، دوره‌های محور مقدس 1 و 2 و همچنین دوره تاریخ تحلیلی اسلام تحت عنوان دوره مرزبانی اعتقادی 1 و دوره‌های محور مقدس 3 و شیطان‌شناسی 1 و 2 تحت عنوان دوره مرزبانی اعتقادی 2 برگزار می‌شد.

متاسفانه برگزاری مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دوره 15 و 16 که از سال 1396 وارد دوره‌های مرزبانی شده بودند و دوره‌های 19 و 20 که در سال 1397 وارد بصائر شدند به علت شیوع بیماری کرونا به تاخیر افتاد. خوشبختانه توفیق یار شد و در این مراسم از منتخبانی که همراه دوره‌های بصائر بودند و با موفقیت دوره‌ها را پشت سر گذاشتند، تقدیر شد. 

آغاز مراسم

مراسم با قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد. در ادامه جناب آقای بخشایش، مدیر اجرایی مؤسسه بصائر، گفت و گوی کوتاهی با دانشجویان گرامی داشتند. ایشان ضمن اشاره به اهمیت فراگیری علم، بر لزوم نشر و آموزش آن در قدم بعد تاکید فرمودند. ایشان در بخشی از بیانات خود فرمودند: «فارغ التحصیلی واژه‌ی درستی نیست، چرا که انسان هیچ گاه از تحصیل علم فارغ نمی‌شود. همه ما همچنان در راه بهره مندی از معارف ناب اهل بیت علیهم السلام هستیم و ان‌شاء الله که در این مسیر ثابت قدم بمانیم. امیدوار هستیم همه بزرگواران توفیق داشته باشند مطالبی را که آموخته اند به شاگردان و دانش آموزانشان منتقل کنند.»

سمینار آموزشی اخلاق معلمی

در ادامه مراسم، سمینار آموزشی «اخلاق معلمی، بایدها و نبایدها» با تدریس استاد بزرگوار، جناب آقای کاظمی در دو بخش برگزار شد. 

استاد کاظمی ضمن تعریف نقش معلم به جایگاه مربی و لزوم و اهمیت توجه به اخلاق و رفتار به عنوان یک فرد مذهبی و یک مربی در جامعه اشاره فرمودند. بیان مثال‌ها و توضیحات کاربردی از جانب استاد در حین بحث، به روشن شدن موضوع کمک کرد.

جناب آقای کاظمی، در بخشی از سخنان خود به مقدم بودن تعلیم خود، پیش از تعلیم دیگران تذکر دادند. همچنین روایات ارزشمندی در این باب مطرح فرمودند.  

گزیده ای از سمینار آموزشی «اخلاق معلمی، بایدها و نبایدها»

اعطای گواهینامه

در انتهای مراسم پس از اقامه نماز جماعت، گواهینامه‌های دوره‌های مرزبانی و همچنین سمینار آموزشی اخلاق معلمی به دانشجویان تقدیم شد.  

عرضه کتاب‌های دکتر علیرضا موذن

در حاشیه برگزاری مراسم، بخشی برای ارائه و خرید شش کتاب منتشر شده از جناب آقای دکتر موذن در نظر گرفته شد که با استقبال خوبی از دانش‌پژوهان همراه بود. 

برای آشنایی بیشتر با کتاب‌ها روی نام کتاب کلیک کنید: